Skip to the main content

Original scientific paper

Nulti stupanj reprezentacije: Umjetnost, tehnika i slikovno pojavljivanje

Krešimir Purgar orcid id orcid.org/0000-0003-0855-8810 ; Faculty of Textile Technology, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 2.444 Kb

page 241-252

downloads: 1.295

cite


Abstract

U suvremeno doba digitalno generiranih slika dolazi do epohalne promjene u načinu razumijevanja stvarnosti: da bismo uopće mogli razlikovati stvarnost od različitih vrsta imerzivnih slikovnih iskustava bit će nam potrebni novi epistemološki alati. Sada se nalazimo u tranzicijskom vremenu kada ne samo da se rekonfiguriraju postojeće tehnološke paradigme, nego se i filozofske paradigme na kojima je utemeljen moderni svijet prilagođavaju novim tehničkim i digitalnim slikama. Te slike više ne reprezentiraju ništa iz domene vidljivog svijeta, nego konstruiraju svoj vlastiti svijet; one ne prikazuju nego se pojavljuju stvarajući afekte, stanja i odnose. U ovome tekstu problematiziraju se umjetnost i reprezentacija u odnosu na pojam pojavljivanja kao epistemološkog uvida razvijenog u okviru opće znanosti o slici, a što bi nam trebalo omogućiti bolje razumijevanje polazišnog fenomena: naime, da granice između slika i stvarnosti postaju sve manje vidljive.

Keywords

reprezentacija; slikovni obrat; tehnosfera; slikovno pojavljivanje; Gottfried Boehm; Žarko Paić; Paul Crowther

Hrčak ID:

170930

URI

https://hrcak.srce.hr/170930

Publication date:

19.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.792 *