Review article
https://doi.org/10.30925/zpfsr.37.3.10
DOPUŠTENE I ZABRANJENE UGOVORNE ODREDBE KOD UGOVORA O FRANŠIZINGU U KONTEKSTU EUROPSKOGA PRAVA TRŽIŠNOG NATJECANJA
Lidija Šimunović
; Faculty of Law University of Osijek, Osijek, Croatia
Abstract
Odnos između davatelja i primatelja franšize kod ugovora o franšizingu otvara
niz pravnih pitanja u europskome pravu tržišnog natjecanja koja do sada nisu
obrađivana u domaćoj pravnoj literaturi. S jedne strane, EU kod ovog ugovora
dopušta nametanje velikoga broja restriktivnih ugovornih odredbi koje bi inače
po redovitom tijeku stvari bile zabranjene. S druge strane, u praksi je uočeno da
se spomenuta (restriktivna) ograničenja ponekad koriste kao legitimno sredstvo
za ograničavanje tržišnog natjecanja i slabljenje položaja primatelja franšize.
Cilj je rada kroz kritičku analizu relevantne pravne stečevine EU-a dati prikaz
dopuštenih i zabranjenih ugovornih odredbi kod ugovora o franšizingu u
kontekstu europskoga prava tržišnog natjecanja i time odgovoriti na pitanja
kada i pod kojim uvjetima navedena zaštita postaje platforma za legitimnu
zloupotrebu.
U prvom dijelu definiraju se pojmovi i pravna stečevina EU-a koji se odnose
na predmetnu materiju. Potom se analiziraju dopuštene i zabranjene ugovorne
odredbe između primatelja i davatelja franšize kod ugovora o franšizingu u
kontekstu europskoga prava tržišnog natjecanja. Na kraju se iznosi načelna
ocjena stanja i daju smjernice za buduća kretanja normativne aktivnosti EU-a i
poslovne prakse u pogledu ove materije u kontekstu europskoga prava tržišnog
natjecanja.
Keywords
pravo tržišnoga natjecanja; vertikalni sporazumi; ugovor o franšizingu; vertikalna ograničenja; ugovorne odredbe
Hrčak ID:
173051
URI
Publication date:
29.12.2016.
Visits: 4.067 *