Skip to the main content

Case report

Dizajneri u sinergiji sa svakodnevnicom: Prikaz izložbe “Bruno Planinšek: portret dizajnera” u zagrebačkom Tehničkome muzeju, od 15. prosinca 2014. do 15. ožujka 2015.

Bojan Krištofić ; Zagreb


Full text: croatian pdf 256 Kb

page 199-201

downloads: 166

cite


Abstract

Istraživanje povijesti hrvatskog i jugoslavenskog poslijeratnog dizajna misija je u koju se posljednjih godina upušta sve više kustosa, kritičara, povjesničara umjetnosti (i dizajna), ali i samih dizajnera i dizajnerica. Pretpostavka je da je razdoblje od 1945. do 1991. godine istraživačima naročito zanimljivo stoga što kronološki najpreciznije obuhvaća period socijalističke modernizacije, omeđen s dva rata koji su proces modernizacije neposredno potaknuli, odnosno definitivno prekinuli. Dok se u međuratnom razdoblju rastuće područje dizajna percipiralo u sklopu primijenjenih umjetnosti, u kontekstu političkog i ekonomskog ustrojstva druge Jugoslavije, te ubrzane industrijalizacije regije, uloga i značenje dizajna približili su se shvaćanju struke u Zapadnim zemljama, gdje je dizajn podrazumijevao – u progresivnim sredinama tako je i danas – kompleksnu humanističku, inženjersko-projektantsku i kreativnu disciplinu, koja svoj puni smisao može ostvariti jedino dosljedno integrirana u sve aspekte gospodarske i industrijske proizvodnje.

Keywords

Planinšek, Bruno; Dizajn; tehnički muzej (Zagreb)

Hrčak ID:

176901

URI

https://hrcak.srce.hr/176901

Publication date:

2.9.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 752 *