Review article
Pedagogija i psihologija u Učiteljskoj školi u Sarajevu (1886. – 1918.) za austrougarske vladavine
Mitsutoshi Inaba
Abstract
Cilj je ovoga rada istražiti kako se pedagogija ili psihologija učila u Učiteljskoj školi u Sarajevu pod austrougarskom vladavinom. Glavni predmet analize godišnji su školski izvještaji te izvještaji o završenoj nastavi u kojima su zabilježeni nastavni sadržaji te sadržaji završnih godišnjih ispita i ispita zrelosti za pedagoško-psihološku grupu predmeta. Ta je škola od svojega osnutka 1886. bila središte širenja pedagoških i psiholoških misli u Bosni i Hercegovini preko obrazovanja učiteljstva. Njezin je diskurs čimbenik koji je determinirao oblik diskursa buduće inteligencije, tj. učiteljstva. Glavni pedagoški udžbenik do 1918. bila je “Pedagogija” Stjepana Basaričeka. Nastava je uglavnom bila usmjerena na intelektualni razvoj, tj. asocijaciju i apercepciju, s naglaskom na oblikovanje karaktera.
Keywords
Učiteljska škola u Sarajevu; Basariček, Stjepan; somatologija; pedagogija; psihologija; povijest školstva; 1886. – 1918
Hrčak ID:
176986
URI
Publication date:
15.12.2016.
Visits: 1.576 *