Skip to the main content

Review article

Pedagogija Bauhausa: nova paradigma umjetničkoga obrazovanj

Lucija Vrljičak ; Srednja strukovna škola Fojnica u Kiseljaku, Kiseljak, BiH


Full text: croatian pdf 270 Kb

page 107-121

downloads: 1.241

cite


Abstract

Bauhaus je jedna od najpoznatijih europskih avangardnih umjetničkih škola 20. stoljeća, a njegovala je i razvijala novu i posebnu pedagogiju toga doba. Njezin utemeljitelj Walter Gropius bio je kreator novoga i inovativnoga kurikuluma, koji je promovirao obrazovanje i oblikovanje umjetnika visokoga stvarateljskog umijeća kroz spajanje likovnih umjetnosti i obrtništva. Tajna uspjeha te priznate škole leži u ujedinjenju umjetničke teorije i obrtničke prakse, odnosno u planiranju, organiziranju i izvođenju nastavnoga procesa kombiniranjem teorijske i praktične nastave. Kurikulum je bio osmišljen kroz trodijelni obrazovni proces čiji je najvažniji cilj bilo formiranje cjelovitoga i sveobuhvatnoga umjetnika-obrtnika. Jedno od najinovativnijih obilježja Bauhausove pedagogije jest tzv. Pripremni tečaj, preliminarni obrazovni stupanj koji je prethodio redovitom studiju, a koji u tom obliku nije prije postojao na umjetničkim školama. Pored kurikuluma i Pripremnoga tečaja, velika novost pedagogije te škole dvojni je obrazovni princip nastavnoga rada kao i induktivna metoda rada sa studentima. Unutar društveno-političkih, gospodarskih i kulturnih promjena koje su zahvatile Europu na pragu 20. stoljeća, Bauhaus nije bio samo mjesto razvoja nove paradigme likovne pedagogije nego i mjesto susreta i suradnje najvećih umjetnika, likovnih pedagoga i učitelja onoga vremena s posebnom radnom klimom.

Keywords

pedagogija Bauhausa; kurikulum Bauhausa; Pripremni tečaj; dvojni obrazovni princip; induktivna metoda rada

Hrčak ID:

177003

URI

https://hrcak.srce.hr/177003

Publication date:

15.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.636 *