Review article
Pedagoški aspekti prevencije ovisnosti u odgojno-obrazovnoj ustanovi
Edita Slunjski
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Ante Kolak
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Pedagoški diskurs u području prevencije ovisničkog ponašanja usmjeren je k poticanju razvoja samopoštovanja, samopouzdanja i pozitivnog identiteta djeteta. Te se kvalitete smatraju «prvom zonom obrane» djeteta od različitih nepovoljnih utjecaja i mogućim oblikom prevencije autoagresivnih i socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja. Takvo stajalište odražava shvaćanje djeteta kao racionalne i razborite osobe koja je u stanju reflektirati o svojem iskustvu i ponašanju te iziskuje odgoj temeljen na kvalitetnim odnosima i uvažavajućoj, recipročnoj komunikaciji. Riječ je o odgoju koji se distancira od prisiljavanja i bilo koje vrste pokoravanja djece, a oslanja na osnaživanje samoregulacijskih potencijala i autonomije djece. Za to je potrebna pretvorba odgojno-obrazovne ustanove u mjesto humanog i demokratičnog življenja, odgoja i učenja, što najčešće iziskuje kompleksnu promjenu na razini njezine cjelokupne kulture.
Keywords
odgojno-obrazovna ustanova; pedagogija samoregulacije; prevencija ovisnosti; samopoštovanje
Hrčak ID:
177327
URI
Publication date:
10.2.2016.
Visits: 2.988 *