Skip to the main content

Review article

Dinamika malih edukativnih skupina

Josip Janković ; NGO Poticaj, Zagreb, Croatia
Anita Bagić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Mostar, Bosnia and Herzegovina; Study of Social Work, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Ilija Krišto ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Mostar, Bosnia and Herzegovina


Full text: croatian pdf 172 Kb

page 39-57

downloads: 1.178

cite


Abstract

Rad se bavi skupinama i skupnim radom. Polazi se od definicije skupine, preko njezine strukture i bavljenja njima u znanosti kroz povijest do funkcioniranja grupa, njihovih karakteristika, komunikacija i grupne dinamike kao glavne teme rada. U tom kontekstu utvrđuje se kako je za njih uvijek postojao vrlo živ interes. Njima se bavi filozofija, medicina, rana pedagoška misao i brojne suvremene znanosti od sociologije, psihologije, socijalnog rada pa do brojnih psihoterapijskih pravaca i grupne psihoterapije. Posebno mjesto se daje malim edukativnim, edukativno-terapijskim, grupama, njihovoj strukturi, funkcijama, ulogama i posebno grupnoj dinamici kao uvjetu realizacije ciljeva. Glavno težište stavlja se na analizu procesa u malim edukativnim skupinama. Stoga se prorađuju različiti grupni fenomeni koji dobivaju posebno značenje u edukativnoj skupini psihoterapijskog karaktera jer se u njima uz edukativni događa i „samoiskustveni“, pomažući, odnosno terapijski proces. Zbog višestrukih ciljeva, interakcija i mogućih
ishoda u ovim skupinama grupni procesi izuzetno su složeni. Uz ostalo, kvaliteta i intenzitet njihovog tijeka presudni su za uspjeh u osobnom rastu i razvoju sudionika, savladavanju znanja i vještina te postizanju ciljeva postavljenih u paralelnom iskustvenom i terapijskom procesu. Na kraju rad daje smjernice za pokretanje istraživačkih projekata namijenjenih izučavanju dinamike malih edukativnih grupa.

Keywords

mala edukativna skupina; skupna dinamika; skupni procesi

Hrčak ID:

177566

URI

https://hrcak.srce.hr/177566

Publication date:

10.12.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.071 *