Skip to the main content

Review article

Školski okoliš u funkciji odgojno-obrazovne prakse rada učitelja u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj

Dunja Anđić orcid id orcid.org/0000-0001-8444-1820 ; University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Marina Radošević


Full text: croatian pdf 258 Kb

page 287-299

downloads: 1.339

cite

Full text: english pdf 258 Kb

page 300-300

downloads: 307

cite


Abstract

Rad u školskom okolišu doprinosi cjelokupnom razvoju učenika, izravno utječe na akademski uspjeh učenika i unaprjeđuje kvalitetu rada škola. Cilj ovoga rada bio je utvrditi praksu rada učitelja u školskom okolišu. Riječ je o preliminarnom istraživanju provedenom na uzorku od 50 ispitanika, učitelja razredne nastave u osnovnim školama. Na tri skale, kojima su mjerene značaj, aktivnosti i prepreke u radu učitelja u školskom okolišu i u praksi odgoja i obrazovanja za održivi razvoj, provedene su eksplorativne faktorske analize, koje su detaljno prikazane. Rezultati pokazuju da učitelji procjenjuju školski okoliš značajnim mjestom u nastavnom radu i da su osrednje zadovoljni školskim okolišem škola u kojima rade. Najveću prepreku u realizaciji odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u školskom okolišu predstavljaju financijska sredstva. Rezultati ovog istraživanja ne ukazuju samo na mogućnost daljnjeg razvoja metodologije rada u ispitivanju prakse rada učitelja u području odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u školskom okolišu, već i na razne mogućnosti unaprjeđivanja rada u školskom okolišu, a time i na realizaciju kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse u školama.

Keywords

estetski odgoj; igrališta; odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; parkovi; vrtovi

Hrčak ID:

177994

URI

https://hrcak.srce.hr/177994

Publication date:

16.6.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 3.323 *