Skip to the main content

Review article

METALNE I BETONSKE GRAĐEVINE PROMETNE INFRASTRUKTURE NA ŽELJEZNIČKOJ PRUZI M201, NA DIONICI KRIŽEVCI - KOPRIVNICA – DG

Mate Pezer orcid id orcid.org/0000-0002-0074-3926 ; AECOM


Full text: croatian pdf 492 Kb

page 19-26

downloads: 1.058

cite


Abstract

Na željezničkoj pruzi Križevci – Koprivnica ‒ DG treba izgraditi 33 objekta prometne infrastrukture. Nova je pruga najvećim dijelom projektirana po trasi postojeće pruge, ali je na nekim mjestima premještena zbog ispunjenja novih zahtjeva za geometriju kolosijeka. Pri projektiranju objekata prometne infrastrukture jedan od glavnih zahtjeva bio je da tijek željezničkog prometa bude minimalno prekinut. Provedena je inventarizacija i kategorizacija postojećih mostova te ocjena stanja. Procjena troškova sanacije i ojačanja postojećih mostova i izgradnje novog mosta za drugi kolosijek u svim je slučajevima pokazala to da je najbolje izgraditi novi most za oba kolosijeka. Na trasi postoje ukupno 33 objekta, 10 pješačkih pothodnika te šest manjih mostova i vijadukata koji zamjenjuju postojeće. Kao tip konstrukcije za sve te objekte odabrana je AB okvirna konstrukcija zatvorenog ili otvorenog oblika. Nadvožnjaci preko pruge jesu integralne AB okvirne konstrukcije ili, ako se radi o nadvožnjaku iznad postojeće pruge, kontinuirane konstrukcije od predgotovljenih prednapetih nosača spregnutih s AB pločom. Najveći standardni objekti u trasi su raspona 25 m i 42 m. Na kraju trase nalazi se novi most preko rijeke Drave s najvećim rasponom na navedenoj dionici. Zbog loših karakteristika tla svi objekti, osim pješačkih pothodnika, temeljeni su duboko na pilotima.

Keywords

mostovi; nadvožnjaci; pothodnici; pruga; željeznica

Hrčak ID:

178358

URI

https://hrcak.srce.hr/178358

Publication date:

31.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.329 *