Hvar City Theatre Days, Vol. 43 No. 1, 2017.
Original scientific paper
ŠTO PUČKA DRAMA AFIRMIRA ILI RAZLOG NJEZINE NE/POPULARNOSTI?
Sanja Nikčević
; Odsjek za kazališnu umjetnost Umjetničke akademije u Osijeku
Abstract
Iako jedan od dominantnih žanrova u europskom kazalištu 18. i 19. stoljeća, pučka igra ili pučki komad nema svoje primjereno mjesto u teoriji književnosti. Niti je do kraja ni definiran, niti pozicionira unutar sustava žanrova tog vremena jer ga je suvremena teorija prezrela i izbacila iz kanona. Članak kreće od teze da je žanr izbačen iz kanona ne zbog nedovoljne kvalitete ili razvoja drame koji ga je učinio suvišnim, nego zbog izvanknjiževnih razloga. Prolazeći kroz osnovne kara¬kteristike i konvencije žanra, članak pokušava dokazati da je razlog odbacivanja žanra u svjetonazorskoj promjeni u europskom društvu zbog koje je u i književnom kanonu izbačeno sve što afirmira vrijednosti do tada važećeg kršćanskog svjeton¬azora, a pučka drama upravo te vrijednosti proglašava temeljnim razlozima pisanja. Članak predlaže generički termin pučka drama te ponovno čitanje i vrednovanje djela bez spomenutog svjetonazorskog ograničenja.
Keywords
pučka drama; pučka igra (das Volksspiel); pučki komad (das Volksstück); svjetozonazor; kanon; teorija drame; afirmacija vrijednosti
Hrčak ID:
181416
URI
Publication date:
8.5.2017.
Visits: 1.925 *