Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.17559/TV-20160927182726

Opis promašaja i rizika nastalih zbog aktivnosti mjerenja odrona zemlje u deformacijama infrastrukture

Eray Can ; Yalova University, Engineering Faculty, Department of Transportation Engineering, 77100, Yalova, Turkey
Hikmet Erbiyik ; Yalova University, Engineering Faculty, Department of Industry Engineering, 77100, Yalova, Turkey


Full text: croatian pdf 3.848 Kb

page 869-876

downloads: 415

cite

Full text: english pdf 3.848 Kb

page 869-876

downloads: 605

cite


Abstract

Učestalost pojave odrona zemlje koji se smatraju prirodnim opasnostima i dalje se povećava i njihove negativne posljedice utječu na ljudski život, okoliš i gradsku infrastrukturu. S obzirom na odrone zemlje koji među prirodnim nesrećama završavaju značajnim destruktivnim posljedicama, važnost tehničkih mjerenja i izračuna u geodetskoj mreži koja se izrađuje u područjima s odronima od velikog je značaja. Među velikim brojem čimbenika koji djeluju na točnost tehničkih mjerenja i proračuna, metode Failure Mode Effect Analize (FMEA) i Pareto Analize su učinkoviti alati u otkrivanju tih čimbenika i ublažavanju njihovih rizika poduzimanjem odgovarajućih mjera predostrožnosti. Tim je metodama moguće gotovo potpuno smanjiti rizike u tehničkim mjerenjima i proračunima relevantnim za parametre odrona. Pokušali smo ublažiti propuste nastale tehničkim mjerenjima i poduzeti odgovarajuće mjere predostrožnosti primjenom FMEA i Pareto analize.

Keywords

deformacije infrastrukture; FMEA analiza; geodetska i topografska mjerenja; nadziranje odrona zemlje; Pareto analiza

Hrčak ID:

183049

URI

https://hrcak.srce.hr/183049

Publication date:

15.6.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.359 *