Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.17559/TV-20161126131655

Simulacija primjene sustava upravljanja redovima čekanja u trajektnim lukama u Hrvatskoj

Dino Županović orcid id orcid.org/0000-0003-0346-0101 ; University of Zadar, Maritime Department, Mihovila Pavlinovića 1, HR-23000 Zadar, Croatia
Ana Pejdo orcid id orcid.org/0000-0003-4007-1359 ; University of Zadar, Department of Geography, Dr. Franje Tuđmana 24, HR-23000 Zadar, Croatia
Lena Mirošević orcid id orcid.org/0000-0002-8016-9783 ; University of Zadar, Department of Geography, Dr. Franje Tuđmana 24, HR-23000 Zadar, Croatia


Full text: english pdf 1.407 Kb

page 485-494

downloads: 701

cite

Full text: croatian pdf 1.407 Kb

page 485-494

downloads: 722

cite


Abstract

Problem istraživanja obrađen u ovom radu predstavlja pojava redova čekanja koji nastaju u trajektnim lukama prilikom ukrcaja vozila na trajekte za vrijeme glavne turističke sezone u Republici Hrvatskoj. S obzirom da optimizacija velikog i složenog promatranog sustava koji uključuje ponudu i potražnju za cestovnom i trajektnom infrastrukturom nije mogla bili izvedena u stvarnim uvjetima, osnovna ideja iznesena u članku predstavlja provođenje optimizacije pomoću računalnih simulacijskih modela koji u sebi sadrže ugrađenu logiku upravljanja redovima čekanja u trajektnim lukama (Ferry Que Management System - FQMS). Rezultati dobiveni izvođenjem simulacija dokazali su primjenjivost FQMS sustava na većini trajektnih linija, ali su istovremeno pokazali nužnost pojedinačne analize trajektnih linija u cilju pronalaženja optimalnog rješenja. Dobiveni rezultati također jasno ukazuju na optimizacijska ograničenja uvjetovana ograničenjima stvarnih elemenata promatranog sustava.

Keywords

cestovni; promet; redovi čekanja; simulacija; sustav; trajekt; upravljanje

Hrčak ID:

186092

URI

https://hrcak.srce.hr/186092

Publication date:

2.9.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.958 *