Skip to the main content

Review article

Crkva i mediji – izazov za teološko-pastoralno promišljanje i djelovanje

Jerko Valković ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb


Full text: croatian pdf 207 Kb

page 417-433

downloads: 1.388

cite


Abstract

Za potpunije razumijevanje osnovnih naglasaka današnjega teološko-pastoralnog promišljanja Crkve o medijima, potrebno je imati u vidu procese, odnosno kulturno-povijesni kontekst unutar kojega se Crkva s medijima susreće i o njima promišlja. Zato autor u prvom dijelu ukazuje na temeljne odrednice odnosa Crkve i medija kroz povijest prikazujući to kao hod od početnog nepovjerenja do poziva na dijalog. Nov način na koji Crkva, u duhu Drugoga Vatikanskog sabora, promatra vlastito poslanje te nov pogled na medije u kojima prepoznaje promotore nove kulture obilježit će promišljanje i pastoralno djelovanje Crkve posljednjih desetljeća. Snažan razvitak medija, novi načini komuniciranja te uloga koju su mediji poprimili u životu današnjeg društva i čovjeka izazov su za Crkvu, koja je pozvana na stalno praćenje svijeta medija i odgovarajuće pastoralno djelovanje. Posebne izazove autor vidi u nastajanju nove (medijske!) antropologije, zahtjevu stalnoga etičkoga promišljanja te suočavanja s novim modelima komuniciranja.

Keywords

Crkva i mediji; mediji u pastoralu; medijska kultura; etika; antropologija

Hrčak ID:

188972

URI

https://hrcak.srce.hr/188972

Publication date:

10.10.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.751 *