Skip to the main content

Review article

Strategije suočavanja sa stresom kod adolescenata

Mladen Mavar ; Psychiatric Hospital Ugljan


Full text: croatian PDF 295 Kb

downloads: 3.291

cite


Abstract

Cilj rada bio je da se utvrde strategije koje adolescenti u suočavanju sa stresom najčešće koriste te ispitati razlike s obzirom na spol ispitanika. U ispitivanju koje je provedeno u zadarskim trogodišnjim i četverogodišnjim školama, sudjelovali su učenici svih razreda. Istraživanjem je utvrđeno da je u rješavanju problema (različita razmišljanja i ponašanja usmjerena na rješavanje problema s kojim se suočavaju) najviše korišten mehanizam suočavanja sa stresom, te da sutim mehanizmom adolescenti i najzadovoljniji. Drugi po redu najčešće korišten mehanizam je distrakcija (bihevioralni napori u izbjegavanju problematičnih situacija), zatim izbjegavanje (kognitivni napori koji pomažu izbjegavanju razmišljanja o stresnoj situaciji), a potom kognitivno restrukturiranje (razmišljanja o stresnoj situaciji na drukčiji, optimističniji način). Sljedeće, po redu čestoće korištenja, su podrška prijatelja i podrška obitelji. Najrjeđe korištena strategija, kojom su učenici ujedno i najmanje zadovoljni, jest emocionalna reaktivnost (različiti načini "pražnjenja" i iskaljivanja ljutnje). Uzimajući u obzir usporedbu po spolu, utvrđene su statistički značajne razlike kod gotovo svih strategija, i to takve da ih djevojke češće koriste. Jedino u slučaju distrakcije nije utvrđena značajna razlika.

Keywords

adolescencija; suočavanje sa stresom

Hrčak ID:

190073

URI

https://hrcak.srce.hr/190073

Publication date:

14.10.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 4.462 *