Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.17559/TV-20150304133437

Modeli operativne brzine vangradskih dvotračnih cesta temeljeni na kontinuiranim podacima

Dražen Cvitanić orcid id orcid.org/0000-0003-1151-6419 ; Department of Transportation, Faculty of Civil Engineering, Architecture and Geodesy, University of Split, Matice hrvatske 15, 21000 Split, Croatia
Biljana Maljković orcid id orcid.org/0000-0002-6990-7132 ; Department of Transportation, Faculty of Civil Engineering, Architecture and Geodesy, University of Split, Matice hrvatske 15, 21000 Split, Croatia


Full text: english pdf 487 Kb

page 1915-1921

downloads: 647

cite

Full text: croatian pdf 487 Kb

page 1915-1921

downloads: 479

cite


Abstract

Ovaj rad prikazuje modele za predviđanje operativne brzine na pravcima i krivinama dvotračnih vangradskih cesta razvijene na kontinuiranim podacima o brzinama vožnje. Podaci se odnose na 20 vozača koji su vozili svoja vozila duž 18 km duge dionice dvotračne državne ceste. Podaci su prvo korišteni za određivanje minimalne operativne brzine u krivinama i maksimalne operativne brzine na pravcima te njihovu usporedbu s brzinama, u sredini krivina i pravaca, koje se najčešće koriste za razvoj modela operativnih brzina. Nema značajne razlike između modela brzina razvijenih na temelju podataka o brzinama na sredini pravaca i krivina i modela razvijenih na temelju podataka o maksimalnim i minimalnim operativnim brzinama na pravcima, odnosno krivinama. Modeli razvijeni na temelju kontinuiranih podataka imaju veći koeficijent determinacije od modela razvijenih na temelju točkastih podataka o brzinama u sredini pravaca i krivina. Stoga se može zaključiti da metoda mjerenja ima značajniji utjecaj na kvalitetu modela brzina od mjesta mjerenja.

Keywords

operativne brzine; kontinuirani podaci o brzinama; pravac; krivina; brzina u presjeku; konzistencija

Hrčak ID:

190190

URI

https://hrcak.srce.hr/190190

Publication date:

3.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.645 *