Review article
STRATEŠKI PRISTUP INOVIRANJU POSLOVNIH MODELA
Bojan Morić Milovanović
orcid.org/0000-0001-7676-6983
; Libertas međunarodno sveučilište
Stjepan Srhoj
orcid.org/0000-0002-7105-8088
; Sveučilište u Dubrovniku
Tomislav Krišto
; Štreberaj poduke, Zagreb
Abstract
Poslovni su modeli često korišten pojam u poslovnoj praksi, gdje se koriste za komuniciranje suštine poslovanja interesno utjecajnim skupinama. Inoviranje poslovnih modela navodi se u literaturi kao važan izvor konkurentske prednosti, no sâm je koncept inoviranja poslovnog modela nedovoljno objašnjen kako za znanstvenike, tako i za poslovnu praksu, a posebice za hrvatsko govorno područje. S obzirom na navedeno, temeljni je cilj ovog članka sumirati ključne aspekte inoviranja poslovnog modela te koncept inoviranja poslovnog modela razmotriti sa statičke i dinamičke perspektive. U statičkoj perspektivi pruža se pregled različitih vrsta poslovnih modela koji predstavljaju mogućnosti za inoviranje poslovnog modela, kao i prikaz ključnih izvora njegova inoviranja. Dinamički prikaz obuhvaća proces inoviranja te razvojne faze poslovnog modela. Doprinos članka ogleda se u strukturiranom pregledu promatrane tematike za menadžere, kao i istraživače zainteresirane za inoviranje poslovnih modela.
Keywords
poslovni model; vrste poslovnih modela; inoviranje poslovnih modela
Hrčak ID:
191311
URI
Publication date:
21.12.2017.
Visits: 4.508 *