Hvar City Theatre Days, Vol. 43 No. 1, 2017.
Original scientific paper
KNJIŽEVNO-SCENSKI PROSTOR ŽIVIH SLIKA NA PREDLOŠKU PUČKE TRADICIJE
Branka Brlenić-Vujić
; Faculty of philosophy in Osijek
Abstract
Rad je osvijetlio pučku popularnu tradiciju ukomponiranu u književno-scenski prostor živih slika. Paradigmatske slike u zaustavljenom senzibilitetu srednjovjekovne pučke tradicije upisane su kao kolektivno pamćenje u autorskom stvaralaštvu Antuna Gustava Matoša u Dojmovima i ogledima s pariške izložbe 1900. i 1902. godine, u slikarskom djelu Bele Csikos-Sessie u ciklusu Dekorativni panneau na Pariškoj izložbi 1900. godine, te u putopisu Nikole Andrića U posjetima kod dva Isusa i jednoga sv. Petra iz Ober-Ammergaua, 1922. Autorska hodočašća u pučki duhovni hram umjetnosti teatralizacija su vizualnoga spektakla srednjovjekovne vizualizacije u naglašenom odnosu prema transcendentnoj stvarnosti u skladu s njihovim poetikama i vremenu recepcije.
Keywords
pučka tradicija; otvoreni scenski prostor; govorenje živim slikama; semantizacija vizualnih učinaka; Antun Gustav Matoš; Bela Csikos-Sessia; Nikola Andrić
Hrčak ID:
192176
URI
Publication date:
8.5.2017.
Visits: 1.281 *