Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21857/y54jof64gm

ROMAN HRVOJA KOVAČEVIĆA TAJNA MAČJE ŠAPE KAO PARADIGMATSKI PRIMJER LINGVODIDAKTIČKOGA PREDLOŠKA U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA

Dunja Pavličević-Franić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 312 Kb

page 111-124

downloads: 4.033

cite


Abstract

Lingvodidaktički predložak u stručnoj se literaturi definira kao funkcionalni izvorni tekst analizom kojega se postižu kognitivni ciljevi i usvajaju jezični sadržaji. Roman Hrvoja Kovačevića Tajna mačje šape lektirni je naslov u 4. razredu osnovne škole te je predviđen za analizu u okviru nastave književnosti. No, budući da je riječ o izrazito slojevitome tekstu, vrlo svrhovito može poslužiti i kao paradigmatski primjer lingvodidaktičkoga predloška u procesu učenja i poučavanja materinskoga jezika.
S književno-umjetničkoga aspekta, Kovačevićev je roman zanimljiv i vrlo dinamičan umjetnički tekst, razgranate fabule i jasne strukture, socijalno osjetljiv i s dozom simbolike koja usmjerava mlade čitatelje na prave životne vrijednosti. S lingvostilističkoga aspekta, što je tematika ovoga rada, riječ je o tekstu zasićenome kratkim, razumljivim i logičnim rečenicama primjerene sintakse i stila, sadržajno cjelovitim i dovoljno obavijesnim dijalozima primjerenima svakodnevnome izražavanju te bogatim rječnikom koji obilježava povremeni
odmak u zavičajnu ili dobnu komunikaciju.
Stoga će u radu, sukladno načelu korelacije i integracije nastavnih sadržaja unutar jezično-komunikacijskoga i jezično-umjetničkoga područja, pojedini ulomci Kovačevićeva romana poslužiti kao poticajno polazište za stvaralačku, zanimljivu i svrhovitu nastavu hrvatskoga jezika.

Keywords

lingvodidaktički predložak; nastava hrvatskoga jezika u osnovnoj školi; dječja književnost; romani Hrvoja Kovačevića

Hrčak ID:

192973

URI

https://hrcak.srce.hr/192973

Publication date:

17.1.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 5.404 *