Review article
https://doi.org/10.21857/m16wjcpw39
UČITELJI(CE) U CARSTVU DUŠE
Iva Gruić
orcid.org/0000-0001-6937-0286
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Vladimira Velički
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Jelena Vignjević
orcid.org/0000-0002-0411-7615
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Abstract
Djelo Jagode Truhelke U carstvu duše (1910.) sadrži 27 pisama koja je spisateljica sastavila na temelju dopisivanja sa svojom učiteljicom Magdalenom Šrepel. To je svojevrstan odgojni epistolar u kojem se razmatraju različita životna pitanja i vrijednosti, od svakodnevnih, pa sve do pitanja estetike, umjetnosti, morala itd. Djelo i danas ima pedagošku vrijednost, a autorica osobito ističe opasnost od pretjeranog naglašavanja obrazovanja na štetu odgoja i duhovne dimenzije učeničkog života. Truhelkin tekst nudi zaokružen sustav razmišljanja o smislu života i odgojno-obrazovnog djelovanja koji autorica izlaže pristupačnim, neznanstvenim jezikom. Poetske slike izmjenjuju se s opisima malih „priča iz života“, koje služe jasnijoj demonstraciji teza, ali i uvjeravanju čitatelja. Autorica, pri tome, očigledno ali ne i napadno, utemeljuje svoja promišljanja na ključnim tekstovima pedagoške, psihološke i filozofske literature s početka 20. stoljeća, o čemu svjedoči i popis (znanstvene) literature pridodan na kraju knjige.
Cilj je ovoga rada provjeriti aktualnost stavova Jagode Truhelke kod današnjih studenata Učiteljskog fakulteta i kroz to usporediti stavove i vrijednosti različitih generacija učitelja i učiteljica. U tu svrhu iz Truhelkina smo teksta izabrale najvažnije misli, one koje nedvosmisleno opisuju njezine stavove. Od tih je misli zatim sastavljen upitnik koji je ponuđen studentima kako bi se ispitao stupanj njihova (ne)slaganja s Truhelkinim stavovima.
Keywords
stavovi učitelja; U carstvu duše; odgoj
Hrčak ID:
192978
URI
Publication date:
17.1.2018.
Visits: 1.771 *