Skip to the main content

Essays

Društvo, tekst i čudovišta: ideologija u gotičkome romanu

Vinko Drača orcid id orcid.org/0000-0002-0160-0169


Full text: croatian pdf 456 Kb

page 25-39

downloads: 706

cite


Abstract

U ovome radu pokušat ću analizirati odnos čudovišta, društva i moralnih tabua u engleskome gotičkom i neogotičkom romanu devetnaestoga stoljeća. Polazeći od pretpostavki Noela Carrolla i Phillipa J. Nickela da je ključni element estetike horora lik čudovišta koje prijeti uvriježenome društvenom ili epistemološkom poretku, nastojat ću u svjetlu povijesnoga i kulturnoga konteksta navedenih djela razložiti kompleksne odnose između čudovišta, društva i pojedinca u romanima Frankenstein ili moderni Prometej Mary Shelley i Drakula Brama Stokera. Prvo djelo možemo odrediti kao pozni gotički roman s faustijanskim likom znanstvenika koji prkosi zakonima prirode, dok je drugi roman predstavnik viktorijanske neogotike.

Keywords

Drakula; Frankenstein; Mary Shelley; Bram Stoker; ideologija; gotički roman; horor

Hrčak ID:

192985

URI

https://hrcak.srce.hr/192985

Publication date:

30.6.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.663 *