Skip to the main content

Preliminary communication

Doprinos učeničkoga temperamenta i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika

Slavica Šimić Šašić orcid id orcid.org/0000-0002-4465-1716 ; Department of Teachers and Preschool Teachers Education, University of Zadar, Zadar, Croatia


Full text: croatian pdf 397 Kb

page 403-421

downloads: 563

cite

Full text: english pdf 397 Kb

page 422-422

downloads: 807

cite


Abstract

Cilj je istraživanja bio ispitati doprinos temperamenta učenika i interpersonalnoga ponašanja nastavnika u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika. U istraživanju je sudjelovalo 189 učenika 7. i 8. razreda osnovne škole, prosječne dobi trinaest i pol godina. Rezultati pokazuju da su temperament i nastavnička interpersonalna ponašanja povezani sa samopoštovanjem i školskim uspjehom. Samostalni doprinos temperamenta učenika u objašnjenju samopoštovanja (36%) i školskoga uspjeha (20%) veći je nego doprinos ponašanja nastavnika (5% i 8%), što znači da su dimenzije temperamenta kao karakteristike učenika snažniji prediktori samopoštovanja i školskoga uspjeha. Rezultati su pokazali da učenici s višom razinom samokontrole imaju više samopoštovanje, bolji opći školski uspjeh i interakciju s nastavnikom procjenjuju pozitivnije. U skladu s očekivanjima, različita ponašanja nastavnika prediktori su samopoštovanja i školskoga uspjeha u učenika različite razine samokontrole. Rezultati ukazuju na važnu ulogu učeničkoga temperamenta, ali i nastavničkih interpersonalnih ponašanja u objašnjenju samopoštovanja i školskoga uspjeha učenika.

Keywords

interpersonalna ponašanja nastavnika; samopoštovanje; školski uspjeh; temperament

Hrčak ID:

193302

URI

https://hrcak.srce.hr/193302

Publication date:

21.9.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.821 *