Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2015-3-2-10

RAZINA OBRAZOVANJA UTJEČE NA PODUZETNIČKE AKTIVNOSTI, A TIME I NA BRŽI GOSPODARSKI RAST – SLIČNOSTI I RAZLIKE HRVATSKE I FINSKE

Sanja Bračun ; Zagreb University of Applied Sciences, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 1.188 Kb

page 195-207

downloads: 724

cite


Abstract

Razina obrazovanja direktan je rezultat
obrazovnog sustava. Hrvatski i finski obrazovni
sustavi posve su različiti. Ne samo po svojoj
temeljnoj osnovi i ulaganjima već i po
rezultatima. Cilj ovog istraživanja je potvrditi
kako razina obrazovanja u oba obrazovna
sustava imaju isti utjecaj i smjer na poduzetničke
aktivnosti. Poduzetnička aktivnost ne ovisi
isključivo o razini obrazovanja poduzetnika, no
njen utjecaj je značajan i vrijedan istraživanja.
Poduzetnici koji na tržište rada dolaze iz
finskog i hrvatskog obrazovnog sustava su različiti.
Različite su i njihove poduzetničke kompetencije.
Ono što im je zajedničko je veza između razine
obrazovanja i poduzetničkih aktivnosti. S rastom
obrazovne razine rastu i poduzetničke aktivnosti.
S rastom obrazovne razine, raste i mogućnost
prepoznavanja prilika na tržištu, što je iznimno
važan poticaj za pokretanje poduzetničkog
pothvata. Ono na što obrazovna razina nema
utjecaja, niti u jednoj zemlji je njihovo odustajanje
od poduzetničkog pothvata.
Na svim razinama je već dulje vrijeme
prepoznata potreba reforme hrvatskog
obrazovnog sustava, no bez osiguranih dostatnih
financijskih sredstava i podrške političkih i
društvenih struktura ona se ne može provesti.
Dio te reforme treba biti i uvođenje obrazovanja
za poduzetništvo, i to ne isključivo kao dio
visokoškolskog obrazovanja, već i kao dio
srednjoškolskog te cjeloživotnog obrazovanja.

Keywords

obrazovni sustav; gospodarski rast; razina obrazovanj; poduzetnička aktivnosti; prepoznavanje prilika na tržišt; uspješnost poduzetničkog pothvata

Hrčak ID:

194631

URI

https://hrcak.srce.hr/194631

Publication date:

19.5.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 1.325 *