Skip to the main content

Original scientific paper

HOLISTIČKA KOMUNIKATIVNA ANALIZA ODNOSA S JAVNOSTIMA

Mario Plenković ; University of Maribor, Faculty of Electrical Engineering and Computer Science, Institute of Media Communications & Alma Mater Europaea – ECM , Maribor, Slovenia


Full text: croatian pdf 666 Kb

page 155-172

downloads: 1.088

cite


Abstract

Autor provodi holističku analizu povijesno-komunikološke geneze odnosa s javnostima (javnošću) u cilju sustavnog uspostavljanja nove holističko-komunikološke paradigme odnosa s javnostima. U radu se analiziraju temeljni operativni pojmovi koji određuju "Public Relations", propagandu (promidžbu), javnost, javno mnijenje te nove konstitutivne elemenata za sustavno određenje odnosa s javnostima koji su nužna pretpostavka za izgradnju novih tipskih modela javnog djelovanja. Sadržajna analiza se izvodi u pojmovnom komunikološkom određenju odnosa s javnostima (javnošću) kao dijaloškog i strateškog sporazumijevanja svih građana o bitnim pitanjima za razvoj čovjeka i društva u cjelini. Teorijska rasprava se provodi analizom "teorije o javnom djelo-vanju" i "rekonceptualizirane komparativne teorije" u odnosima s javnostima kao pretpostavke za stvaranje boljeg ili lošijeg imagea (slike) u javnosti. Stvaranje imagea (slike) u javnosti je glavna zadaća odnosa s javnostima (javnošću). Zaključno razmatranje se provodi u holističkoj analizi "Public Relations-a" te redefiniranju znanstvene klasifikacije odnosa s javnostima, kao posebne discipline u okvirima znanstvene grane komunikologija, u znanstvenom polju informacijskih znanosti.

Keywords

odnosi s javnostima; komunikologija; informacijske znanosti; mediji; propaganda

Hrčak ID:

199661

URI

https://hrcak.srce.hr/199661

Publication date:

30.10.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.922 *