Skip to the main content

Review article

Traženje metode prognoziranja potražnje: maloprodaja jestivog ulja

Dario Dunković


Full text: croatian pdf 891 Kb

page 113-125

downloads: 1.057

cite


Abstract

Metode statističke ekstrapolacije najčešće se upotrebljavaju u praksi u svrhu prognoziranja nad kratkim vremenskim nizovima. Empirijsko
istraživanje utemeljeno je na podacima o količini prodaje robne marke
jestivog ulja u domaćem maloprodajnom lancu. Pomoću tih podataka tražit će se najbolja metoda prognoziranja prodaje za konkretan primjer. Izbor odgovarajuće metode ujedno omogućuje analizu obilježja prodaje ove robe na domaćem tržištu. Rezultat pokazuje znatan utjecaj komponente neizvjesnosti u strukturi domaće potražnje za ovom robom, što j e dodatni izvor poteškoća za domaće proizvođače trgovačkih i robnih marki u visoko konkurentnoj grani proizvodnje jestivog ulja. Svrha je dati neka obilježja potražnje za ovom robom u Hrvatskoj, kako bi subjekti uključeni u dobavni lanac proizvodnje jestivog ulja, mogli lakše planirati i odlučivati. Uz kriterij minimalizacije mjere pogreške MAPE kompariraju se Winterov i Holtov model prognoziranja za konkretan primjer. Okosnica rada je da o očekivanoj tržišnoj potražnji
ovisi raspored korištenja proizvodnih kapaciteta dobavljača, njegove zalihe i prodajni uvjeti koje ugovara s maloprodavačima.

Keywords

prognoziranje potražnje; mjere pogreške, Holtov i Mnterov model; jestivo ulje

Hrčak ID:

199858

URI

https://hrcak.srce.hr/199858

Publication date:

15.11.2005.

Visits: 1.605 *