Review article
Traženje metode prognoziranja potražnje: maloprodaja jestivog ulja
Dario Dunković
Abstract
Metode statističke ekstrapolacije najčešće se upotrebljavaju u praksi u svrhu prognoziranja nad kratkim vremenskim nizovima. Empirijsko
istraživanje utemeljeno je na podacima o količini prodaje robne marke
jestivog ulja u domaćem maloprodajnom lancu. Pomoću tih podataka tražit će se najbolja metoda prognoziranja prodaje za konkretan primjer. Izbor odgovarajuće metode ujedno omogućuje analizu obilježja prodaje ove robe na domaćem tržištu. Rezultat pokazuje znatan utjecaj komponente neizvjesnosti u strukturi domaće potražnje za ovom robom, što j e dodatni izvor poteškoća za domaće proizvođače trgovačkih i robnih marki u visoko konkurentnoj grani proizvodnje jestivog ulja. Svrha je dati neka obilježja potražnje za ovom robom u Hrvatskoj, kako bi subjekti uključeni u dobavni lanac proizvodnje jestivog ulja, mogli lakše planirati i odlučivati. Uz kriterij minimalizacije mjere pogreške MAPE kompariraju se Winterov i Holtov model prognoziranja za konkretan primjer. Okosnica rada je da o očekivanoj tržišnoj potražnji
ovisi raspored korištenja proizvodnih kapaciteta dobavljača, njegove zalihe i prodajni uvjeti koje ugovara s maloprodavačima.
Keywords
prognoziranje potražnje; mjere pogreške, Holtov i Mnterov model; jestivo ulje
Hrčak ID:
199858
URI
Publication date:
15.11.2005.
Visits: 1.605 *