Skip to the main content

Review article

Istraživanje međunarodnog tržišta - specifičnosti i izazovi

Mirna Leko-Šimić ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 479 Kb

page 51-56

downloads: 1.770

cite


Abstract

Zbog sve veće dinamike i broja promjena na međunarodnom tržištu
potrebe gospodarskih subjekata za relevantnim i pravovremenim informacijama sve su veće. Bez takvih informacija danas nije moguće donositi kvalitetne poslovne odluke. Istraživanje međunarodnog tržišta omogućava definiranje optimalne marketing strategije i marketing
programa uz minimiziranje poslovnih rizika. Istraživanje međunarodnog
tržišta razvijalo se tijekom vremena s obzirom na fokus istraživanja, odnos kvantitativnih i kvalitativnih pokazatelja, te metodologije i istraživačkih alata. Specifičnosti istraživanja međunarodnog tržišta uvjetovane su specifičnostima okruženja: marketing, administrativnog,
pravnog, ekonomskog, strukturalnog, informacijsko-tehnološkog i sociokulturnog. Iz tih specifičnosti proizlaze i poteškoće vezane, kako uz primarna, tako i uz sekundarna istraživanja - od organizacije i pripreme istraživanja, preko same provedbe, pa sve do interpretacije i vrednovanja rezultata istraživanja. U skladu s time čitav je niz izazova za tvrtke koje definiraju svoje potrebe za istraživanjem, kao i za same
istraživače.

Keywords

istraživanje tržišta; međunarodni marketing; okruženje; problemi istraživanja

Hrčak ID:

200040

URI

https://hrcak.srce.hr/200040

Publication date:

15.12.2003.

Visits: 2.318 *