Paediatria Croatica, Vol. 61 No. 4, 2017.
Professional paper
https://doi.org/10.13112/PC.2017.23
Pristup predškolskom djetetu s ponavljajućom sipnjom – kada postaviti dijagnozu astme i kako liječiti bolesnika?
Iva Mihatov Štefanović
; KBC Sestre milosrdnice
Renata Vrsalović
Biserka Čičak
Tatjana Lesar
Rebeka Ribičić
Abstract
Sipnja je jedan od najčešćih respiratornih simptoma u predškolskoj dobi. U većine djece sipnja je vezana isključivo za virusne infek cije
gornjih dišnih putova i s vremenom je prolazna, no trećina djece s ponavljajućom sipnjom ima postavljenu dijagnozu astme u
školskoj dobi. Prema smjernicama stručnih društava ponavljajuća sipnja se u predškolskoj dobi najčešće klasifi cira u fenotipove,
ovisno o učestalosti simptoma i njihovoj povezanosti s određenim okidačima. Upalna patogeneza fenotipova sipnje u predškolskoj
dobi zasad nije poznata, ali vjerojatno je riječ o različitim upalnim mehanizmima. Većina djece s ponavljajućom sipnjom u predškolskoj
dobi može se liječiti samo bronhodilatatorima. Prema smjernicama Europskog respiratornog društva protuupalnu terapiju
treba započeti u bolesnika koji imaju učestale simptome i tešku kliničku sliku. Mjerenje objektivnih parametara kao što su plućna
funkcija i hiperreaktivnost dišnih putova otežano je zbog nesuradnje, tako da je uvođenje terapije i dobar klinički odgovor vjerojatno
najpouzdaniji put za dijagnozu astme. U ovom trenutku ne postoje strategije liječenja koje bi modifi cirale tijek bolesti i spriječile
razvoj perzistentne sipnje odnosno astme.
Keywords
Hrčak ID:
201173
URI
Publication date:
22.12.2017.
Visits: 1.867 *