Review article
https://doi.org/10.15176/vol55no105
Forsythe x Ikeda: onkraj formule multiplikacije ili o algoritmu razlika
Leo Rafolt
orcid.org/0000-0002-3388-5074
; Odsjek za primijenjenu umjetnost i izvedbene studije Akademija za umjetnost i kulturu, Osijek
Abstract
Krajem 2017. u pariškoj La Villette zatvorena je zajednička izložba instalacija Williama Forsythea i Ryojija Ikede. Njihova zajednička izložba sastoji se od dviju instalacija, predočenih rizomskom matematičkom formulom William Forsythe x Ryoji Ikeda. Riječ je o multiplikaciji, kako unutar vlastitog umjetničkog projekta, svakog od umjetnika osobno, tako i unutar neke transcendentne zajedničkosti instalacijske sheme. Forsythe gledatelja suočuje s prostornom instalacijom, otvorenom koreografijom, naslova Nowhere and Everywhere at the Same Time Nº2. U njoj su posjetitelji, koji su istodobno autorov koreomaterijal, zarobljeni u mreži nekoliko stotina visaka, obješenih sa stropova galerije. U Ikedinu projektu test pattern [nº13] riječ je o unaprijed zadanoj strukturi crnih i bijelih polja na praznoj podlozi, po kojoj se posjetitelji kreću. Jedino aleatorno kretanje ovdje dolazi od posjetitelja, osobito onih koji pristaju postati koreografiranim objektom, koegzistentnim s instalacijom. Estetika koju autorski dvojac aktivira zasigurno je relacijska, i u smislu moguće koegzistencije i u smislu transpozicije vrijednosti s objekta instalacije na njegovu vlastitu subjektivnost. Instalacijski projekt Forsythe x Ikeda funkcionira kao jedna velika scenografija koja otvara problem simboličkih i praktičkih struktura koje su, u zadanom trenutku, pojedincu omogućile da u tu instalaciju/scenografiju uđe. Demokracija participacije, kohabitacija u jednom zajedništvu (inter)subjektivnosti, razmatra se tako na podlozi suvremenih teorija o relacijskoj estetici i izvedbenoj participativnosti.
Keywords
instalacija; izvedba; participativnost; relacijska estetika
Hrčak ID:
203050
URI
Publication date:
21.6.2018.
Visits: 1.753 *