Skip to the main content

Review article

KOMAPARATIVNA ANALIZA TEMELJNIH ODREDNICA SUSTAVA VISOKOG OBRAZOVANJA U IZABARANIM ZEMLJAMA EUROPSKE UNIJE

Martina Dragija orcid id orcid.org/0000-0003-0131-0345 ; Faculty of Economics and Business University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 295 Kb

page 57-78

downloads: 778

cite


Abstract

Recesija koja je u posljednjih nekoliko godina zahvatila sve sektore u Republici Hrvatskoj odrazila se i na aktivnosti visokih učilišta. U tom kontekstu, visoka učilišta involvirana su u čitav niz financijskih i institucionalnih reformi čiji je cilj osigurati učinkovito i odgovorno upravljanje te održati financijsku autonomiju i stabilnost visokih učilišta. U ovom radu prezentirana je komparativna analiza sustava visokog obrazovanja u izabranim zemljama Europske Unije kroz sljedeće ključne odrednice samoga sustava: vrstu sustava visokog obrazovanja, strategiju razvoja visokog obrazovanja, modele financiranja visokog obrazovanja, te trendove u financiranju. Provedena analiza rezultirala je s nekoliko signifikantnih zaključaka. Kao prvo, evidentna je neujednačenost sustava visokog obrazovanja s obzirom na vrstu sustava visokog obrazovanja, no i dalje dominira binaran sustav visokog obrazovanja. Nadalje, uočeno je kako su visoka učilišta, u kontekstu brojnih izazova pred kojima se nalaze, spoznala značaj izrade kvalitetne strategije za nadolazeća razdoblja. Također, uočena je diversifikacija u modelima i izvorima financiranja, te je evidentan trend smanjenja proračunskih izvora financiranja i naglasak je stavljen na financiranje temeljem pokazatelja uspješnosti što osobito dolazi do izražaja kod razvijenih visokih učilišta.

Keywords

sustavi visokog obrazovanja; strategija; modeli financiranja; Europska unija; Republika Hrvatska

Hrčak ID:

204349

URI

https://hrcak.srce.hr/204349

Publication date:

30.1.2016.

Visits: 1.342 *