Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5559/di.27.3.06

Odnos osobina ličnosti, efekta okvira i stavova prema migrantima

Barbara Kalebić Maglica ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Rijeka
Domagoj Švegar ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Rijeka
Mario Jovković ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Rijeka


Full text: croatian pdf 406 Kb

page 495-517

downloads: 1.377

cite


Abstract

Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati predviđaju li osobine
ličnosti petofaktorskoga modela, desničarska autoritarnost, spol
i religioznost stavove prema migrantima. Ispitan je i utjecaj
izloženosti raznim oblicima novinskih članaka na stavove, kao i
moderatorski efekt osobina ličnosti, desničarske autoritarnosti,
religioznosti i spola u odnosu između valencije članka i stava
prema migrantima kod adolescenata. U istraživanju su
sudjelovala 102 adolescenta prosječne dobi od 18 godina.
Istraživanje je provedeno u dva navrata. U prvom su dijelu
sudionici ispunjavali upitnike desničarske autoritarnosti,
osobina ličnosti (BFI) i stavova prema migrantima te je
provjereno jesu li religiozni. U drugom je dijelu sudionicima
prezentiran novinski članak s pozitivnim, negativnim ili
neutralnim sadržajem vezanim uz migrantsku krizu. Nakon
toga su adolescenti ponovno ispunili upitnik stavova. Rezultati
pokazuju da je ekstraverzija negativno povezana s percepcijom
društvene i zdravstveno-ekonomske prijetnje. Ugodnost je
negativno povezana s percepcijom društvene prijetnje, a
otvorenost negativno s percepcijom kulturne prijetnje.
Autoritarnije osobe, kao i mladići, migrante u većoj mjeri
doživljavaju kao prijetnju. Općenito možemo reći da je
potvrđen efekt okvira u kontekstu migrantske krize te da
religioznost i autoritarnost moderiraju odnos između valencije
članka i percepcije kulturne prijetnje.

Keywords

stavovi prema migrantima; efekt okvira; osobine ličnosti; adolescenti

Hrčak ID:

205088

URI

https://hrcak.srce.hr/205088

Publication date:

4.9.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 2.725 *