Original scientific paper
https://doi.org/10.31952/amha.16.1.2
Otac i sinovi: članovi obitelji Feller u kontekstu početaka reklamnoga oglašavanja u Hrvatskoj
Stella Fatović-Ferenčić
orcid.org/0000-0001-9637-4792
; Odsjek za povijest medicinskih znanosti, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Zagreb, Hrvatska
Jasenka Ferber Bogdan
orcid.org/0000-0002-9889-6479
; Arhiv za likovne umjetnosti, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Zagreb, Hrvatska
Abstract
U radu je prikazana uloga Eugena Viktora Fellera, ljekarnika i tvorničara, s naglaskom na njegove marketinške strategije u oglašavanju ljekarničkog specijaliteta marke Elsa. Kao polazište u analizi poslužili su različiti tipovi onodobnog tiska (pučki kalendari, javna i stručna glasila) te reklamni letci i ambalaža. Obilje prikupljenog materijala omogućilo je uvid u strategije i scenarije Fellerova komunikacijskog pristupa potrošačima, komparaciju oglašavanja u različitim medijima i
vremenskim razdobljima. Prateći pojavnost i razradu fenomena vizualne komunikacije kao dijela obiteljskog interesa, prikazani su pristupi i pomaci u razradi oglašavanja u projektima Fellerovih sinova Miroslava i Ferdinanda. Nadograđujući se na očevo pozitivno iskustvo marketinga, sinovi započinju suvremenije promišljanje oglašavanja. Ferdinand Feller pritom u farmaceutski marketing uvodi koncept kolektivne ljekarničke propagande, a Miroslav Feller utemeljenjem i razvojem reklamnog zavoda Imago postaje jedan od predvodnika razvoja institucionalizacije i profesionalizacije komercijalnoga grafičkog dizajna. Utoliko je razvoj marketinga predočen kroz marketinške pristupe i inovativne ideje triju osobnosti obitelji Feller ilustracija pomaka u pristupima koji su obilježili početak drukčijeg poslovanja u industrijskom društvu u kojemu oglašavanje postaje nezaobilaznim dijelom i pokretačem tržišnih odnosa.
Keywords
ljekarničko oglašavanje; Eugen Viktor Feller; Miroslav Feller; Ferdinand Feller; 19. stoljeće; 20. stoljeće; Hrvatska
Hrčak ID:
205115
URI
Publication date:
15.6.2018.
Visits: 2.813 *