Skip to the main content

Review article

RAZVOJ KREATIVNOG KURIKULUMA

Saša Milić ; Filozofski fakultet u Nikšiću, Nikšić, Crna Gora


Full text: croatian pdf 334 Kb

page 67-82

downloads: 5.423

cite


Abstract

Kreativni kurikulum teorijski je utemeljen na pedagoško-psihološkim viđenjima Maslowa, Eriksona, Piageta, Vygotskog, Gardnera i Smilansky. Program Kreativni kurikulum razvijen je u Sjedinjenim Američkim Državama, a namijenjen je radu s djecom predškolskog i ranog osnovnoškolskog uzrasta. Program tretira ključne elemente odgojnoobrazovnog procesa kao što su specifičnosti dječjeg razvoja i procesa učenja, individualizirano podučavanje, kontinuirano i sveobuhvatno praćenje i procjenjivanje dječjeg napretka, te ulogu odgajatelja i obitelji u dječjem razvoju. Kreativni kurikulum polazi od činjenice da je proces učenja u predškolskoj i ranoj osnovnoškolskoj dobi pun kontradiktornosti, s jedne strane on je dinamičan i vrlo predvidiv, no s druge strane on je i pun iznenađenja, a i pored sve svoje dinamičnosti i akcije, ponekad se događa da taj proces bude vrlo tih i reflektivan. Ove kontradiktornosti zahtjevaju cijeli spektar strategija podučavanja, kako djecu uvesti u proces učenja, kako učenje proširiti i produbiti, te kako uspostaviti vezu između srodnih situacija učenja i pomoći djeci da kreiraju sustav znanja.

Keywords

interaktivna nastava; kurikulum; obitelj; odgajatelj; proces učenja; razvojne domene; stilovi učenja; sadržaji obrazovanja; temperament

Hrčak ID:

20772

URI

https://hrcak.srce.hr/20772

Publication date:

29.2.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 8.959 *