Skip to the main content

Preliminary communication

Tržište kartičnih proizvoda u Republici Hrvatskoj

Ivana Šučur ; Project manager, PBZ Card d.o.o.


Full text: croatian pdf 406 Kb

page 213-230

downloads: 2.930

cite


Abstract

U Republici Hrvatskoj kartično se poslovanje počelo razvijati prije više od 30 godina pojavom nebankovnih kartičnih proizvoda u izdanju globalnih platnih sustava American Expressa i Diners Cluba. Ovi kartični proizvodi bili su definirani kao standardne kartice s odgodom plaćanja i sve do pojave bankovnih kartica, prije nešto više od 10 godina, jedini kartični proizvodi poznati domaćim korisnicima. S pojavom banaka kao aktivnih sudionika u kartičnim poslovanju situacija se u potpunosti mijenja. U suradnji s bankovnim globalnim platnim sustavima MasterCard Worldwide i Visa International, banke su u svega nekoliko godina izdale više milijuna različitih vrsta kartica, a trend u ponudi novih proizvoda slijedili su i izdavatelji nebankovnih kartica. U radu je istražena postojeća situacija na domaćem kartičnom tržištu, utvrđeno je tko su korisnici određenih proizvoda, koje proizvode poznaju te koriste li ih ili ne, i iz kojih razloga. Istražena su mišljenja, stavovi i preferencije korisnika vezane uz postojeće proizvode, kao i pogodnosti koje bi željeli koristiti. Dobiveni rezultati upućuju na to da korisnici poznaju sve marke bankovnih i nebankovnih kartica, a koriste uglavnom one za koje smatraju da im pružaju određene prednosti. Stoga bi se umjesto na ponudu više sličnih proizvoda, izdavatelji trebali usredotočiti na kreiranje diferenciranih proizvoda, čije su osobine usklađene sa stvarnim potrebama korisnika.

Keywords

kartično tržište; bankovni i nebankovni kartični proizvodi (debitne, kreditne i kartice s odgodom plaćanja); kartično poslovanje

Hrčak ID:

21362

URI

https://hrcak.srce.hr/21362

Publication date:

28.12.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 5.737 *