Skip to the main content

Review article

Marketinške kampanje u politici – iskustva Velike Britanije

Halida Sarajlić ; T-Mobile Hrvatska d.o.o.


Full text: croatian pdf 458 Kb

page 241-255

downloads: 1.792

cite


Abstract

Stjecanjem političke moći pojedinci i stranke ne stječu samo moć utjecaja na oblikovanje političkog nego i cjelokupnog života javnosti. Ubrzan razvoj medija masovnog komuniciranja doprinio je i razvoju različitih sredstava i tehnika političkog marketinga. Takav razvoj ujedno zahtijeva prilagodbu političkih kampanja i programa od kojih na plodno tlo nailaze samo one prilagođene novom komunikacijskom okružju. Marketing u službi politike, te posebice negativno komparativno oglašavanje, koje je sve prisutnije i intenzivnije u političkim kampanjama, povlače za sobom i niz etičkih pitanja kao i pitanja je li takvo oglašavanje u politici učinkovito i do koje mjere, te koje su njegove posljedice.

Cilj je rada pokušati prikazati osnovne značajke političkog marketinga, učinkovitost metoda i tehnika korištenih za vrijeme predizbornih kampanja i njihove posljedice te osnovne razlike između političkog marketinga i marketinga na tržištu proizvoda i usluga. Poseban naglasak bit će na prikazu političkog marketinga u Velikoj Britaniji, koja ima izrazito dugu tradiciju korištenja marketinških metoda i tehnika u političkom nadmetanju. Isto tako, potezi političara i stranaka iz Velike Britanije zasigurno mogu biti dobra polazna točka za oblikovanje optimalne političke strategije i u drugim zemljama, pri čemu treba uvažavati specifičnosti svakog pojedinog okružja.

Za potrebe izrade rada korištena je metoda istraživanja za stolom, a svi podaci prikupljeni su iz sekundarnih izvora.

Keywords

marketing; politički marketing; negativno komparativno oglašavanje

Hrčak ID:

21364

URI

https://hrcak.srce.hr/21364

Publication date:

28.12.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 3.719 *