Professional paper
Etično komuniciranje na društvenim mrežama
Marin Žada
orcid.org/0000-0003-2875-2688
Ivana Vidak
orcid.org/0000-0001-6889-4512
; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, Virovitica, Hrvatska
Abstract
Rad se temelji na teorijskom i praktičnom prikazu morala, društvenih mreža, etike, utjecaja etike u elektroničkom poslovnom okruženju te istraživanju o korištenju društvenih mreža u poslovanju. Moral je skup nepisanih pravila i običaja koji utvrđuju međuljudske odnose i prosuđuju što je dobro, a što zlo. Etika je znanost o moralu koja istražuje smisao i ciljeve ljudskoga ponašanja u skladu s pravilima moralnih načela, dok se poslovna etika odnosi na primjenu etičkih načela u poslovnim odnosima. Poslovna etika se kao posebna znanstvena disciplina može odrediti kao skup moralnih normi o ponašanju prema sociokulturnoj i poslovnoj sredini, prema drugim ljudima s kojima se stupa u poslovni kontakt i prema odlučivanju, dužnostima, obvezama, pravu i odgovornostima, u svim aspektima i sferama poslovanja. Etički kodeks služi kao okvir u poslovanju poduzeća koja smatraju da su ostvarivanje profita i uspješnosti u poslovanju u skladu sa zakonima i propisima. Društvena mreža je vrsta internetskog servisa koji se najčešće javlja u obliku platforme, prozora ili web-stranice. To je internetski prostor, koji služi za međusobno povezivanje korisnika. Danas postoje stotine društvenih mreža, a među najpoznatijima su Facebook, Instagram i Twitter. U radu se razmatraju ključni aspekti etičkoga i neetičkoga poslovanja u elektroničkom okruženju koje je sve češće prisutno u poslovnome svijetu. U ovome radu obrađeno je istraživanje pomoću anketnoga upitnika o problematici etike na društvenim mrežama koje zaposleni ljudi koriste tijekom radnog vremena, a nisu im u opisu radnoga mjesta.
Keywords
moral; etika; društvene mreže; komunikacija
Hrčak ID:
215398
URI
Publication date:
20.12.2018.
Visits: 5.228 *