Skip to the main content

Review article

Razlikovni kurikulum kao pretpostavka uspješne inkluzije

Smiljana Zrilić ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilište u Zadru


Full text: croatian PDF 130 Kb

page 161-180

downloads: 1.613

cite


Abstract

Polazeći od činjenice da obrazovne institucije postaju sjecištima različitih etniciteta, kultura, religija i jezika, da učenici dolaze iz sve različitijih obitelji (jednoroditeljskih, binuklearnih, posvojiteljskih, udomiteljskih), te da su učenici s posebnim potrebama uključeni u redovite odgojno-obrazovne skupine, izazovi budućnosti pojedinca i društva ogledaju se, među ostalim, u ustroju i kvaliteti obrazovnih sustava. Suočena s novim izazovima škola se mijenja u pravcu stvaranja povoljnih uvjeta za razvoj socijalnih, intelektualnih i emocionalnih kapaciteta učenika u skladu s njihovom kronološkom i mentalnom dobi. S tim u svezi neizbježni su zahtjevi na razini metodičke i sadržajne prilagodbe odgojno-obrazovnog procesa, odnosno posebne odgojno-obrazovne podrške različite vrste i razine. Govorimo o prilagođenim, tj. primjerenim programima i modelima učenja uz socijalno kompetentnog učitelja i ostale sudionike uključene u sve segmente odgoja i obrazovanja, izradi i mogućnostima implementacije diferencijalnih programa i razlikovnih kurikuluma. Nove obrazovne potrebe društva i pojedinca iniciraju zahtjev za stvaranjem takvog profila obrazovnih institucija koje predstavljaju stimulativnu sredinu za učenje i razvoj socijalnih odnosa. Mijenjaju se odnosi među ljudima u životnim zajednicama, te otvaraju pitanja dijaloga, suživota, snošljivosti i međusobnog uvažavanja.

Keywords

učenici s posebnim potrebama; integracija; inkluzija; diferencirani kurikulum; kompetencije učitelja

Hrčak ID:

217840

URI

https://hrcak.srce.hr/217840

Publication date:

9.3.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.939 *