Skip to the main content

Professional paper

FRAZEM KAO SASTAVNICA DIKTATA U NASTAVI HRVATSKOGA KAO INOGA JEZIKA

Sandra Jukić orcid id orcid.org/0000-0003-4540-0326 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Full text: croatian pdf 359 Kb

page 79-94

downloads: 2.362

cite


Abstract

Diktat je u nastavi stranih jezika korišten i kao sredstvo poučavanja i kao sredstvo ocjenjivanja učenikova znanja, a kao metoda je provjere znanja bio i višestruko odbacivan 60-ih godina prošloga stoljeća. U 21. stoljeću diktat je ponovno temom mnogih istraživanja i u području ovladavanja stranim jezikom (Rahimi, 2008; Kazazoglu, 2013; Edelman, McLung i Ferguson 2017 itd.) i u području ovladavanja hrvatskim kao inim jezikom (Jelaska, Kekelj i Šafarić, 2007; Jelaska i Barbaroša-Šikić, 2007; Grgić i Udier, 2012; Jukić, 2017). U radu su prikazani prijedlozi tekstova, ciljevi te načini provođenja kontrolnoga diktata, diktata s predusretanjem pogrešaka, objašnjenoga diktata, diktata s obrazloženjem, izbornoga diktata i stvaralačkoga diktata za temeljni, samostalni i napredni stupanj učenja hrvatskoga kao inoga jezika. Uzimajući u obzir da se diktat u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika koristi za provjeru ovladanosti grafijom, fonetikom i fonologijom, leksikom te pravopisnim pravilima hrvatskoga jezika, cilj je pokazati kako se to može postići provedbom diktata s frazemima kao sastavnicom. Time rad doprinosi razvoju metodike hrvatskoga kao inoga jezika te otvara nove mogućnosti praćenja učenikova ovladavanja hrvatskim jezikom.

Keywords

frazeologija; hrvatski kao ini jezik; diktat

Hrčak ID:

217923

URI

https://hrcak.srce.hr/217923

Publication date:

15.3.2019.

Visits: 3.228 *