Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.34075/cs.54.1.3

Neki elementi i načela konfesionalnosuradničkog vjeronauka

Jadranka Garmaz orcid id orcid.org/0000-0002-5239-1985 ; Catholic Faculty of Theology, University of Split, Split, Croatia
Józef Stala ; Pontifical University of John Paul II, Faculty of Theology Section in Tarnów, Krakow, Poland


Full text: croatian pdf 192 Kb

page 42-58

downloads: 599

cite


Abstract

Rad analizira razloge, sadržaj i uvjete konfesionalne suradnje u nastavi katoličkog vjeronauka. U radu se analiziraju neki elementi koji osiguravaju uvjete za konfesionalnosuradnički vjeronauk i pokušavaju se iznjedriti neka vjeronaučna načela konfesionalnosuradničkog vjeronauka, prema primjeru i iskustvima iz SR Njemačke. U drugom dijelu članka podastiru se izazovi koji predstoje vjeronauku za praksu, institucionalnu i znanstvenu razinu kao i za mjesne vjeroučitelje. U trećem dijelu se unutar društveno-kulturnog i religijskog konteksta Republike Hrvatske vjeronauk utvrđuje kao teološko mjesto u kojem treba integrirati didaktička načela holističke i grupne nastave, sadržaje društvenog nauka Katoličke Crkve i na taj način izgraditi temelje otvorene, suradničke nastave, međureligijskog i ekumenskog karaktera, utemeljene na koncilskom učenju, na bioetičkim načelima i sadržajima društvenog nauka Katoličke Crkve.

Keywords

konfesionalnost; suradnička nastava; suradnički vjeronauk; međureligijska suradnja; ekumenizam; treći prostor

Hrčak ID:

218224

URI

https://hrcak.srce.hr/218224

Publication date:

20.3.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.381 *