Skip to the main content

Review article

Doba filma svijeta: Guy Debord i obrana ideje Društva spektakla

Dario Vuger orcid id orcid.org/0000-0001-6842-0579 ; Faculty of Philosophy, University of Ljubljana


Full text: croatian pdf 405 Kb

page 2209-2218

downloads: 922

cite


Abstract

U ovom radu autor će - na tragu promišljanja Guya Deborda i njegova filma odbacivanja svih kritika i pohvala izrecenih o filmu Drustvo spektakla - ponuditi specifično citanje suvremenog drustva, a kako ga danas opisuju neki od prominentnih teoreticara ekonomije medija poput Jonathana Bellera i Jonathana Craryja, no ovdje sa utemeljenjem u kasnoj situacionistickoj misli prvog francuskog filozofa medija. Film kao medij i simptom drustvene zbilje dvadesetog kao i dvadesetiprvog stoljeca u misli Guya Deborda zauzima posebno mjesto, spoja teorije i prakse u temeljitoj dekonstrukciji drustvenih uvjeta proizvodnje same teorije i takozvane drustveno angazirane prakse. Svaki je film, stoga upravo nositelj tezine koja odgovara njegovoj epohi. Upravo je Debordov film, film posvecen odbijanju ikakvog izraza komentara ka njegovom filmu Drustvo spektakla - koji sam ostaje kao spomenik rekuperaciji studentskih prosvjeda 1968. - simptomatican spis i opis vremena ravan Heideggerovom Dubu slike svijeta, jednim od autora sa kojim su situacionisti svakako imali skrovit, ali siguran dijalog.

Keywords

Guy Debord; Martin Heidegger; spektakl; slika svijeta; film

Hrčak ID:

220368

URI

https://hrcak.srce.hr/220368

Publication date:

23.5.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.293 *