Review article
SUSTAV UPRAVLJANJA POTPUNOM KVALITETOM U HOTELSKOM PODUZEĆU
Iris Biočina Lobaš
; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik
Abstract
U ovom radu ukazuje se na važnost TQM-a u upravljanju suvremenim poduzećima, uz poseban naglasak na značaj njegove primjene u hotelijerstvu. Pojmovnim razgraničenjem i definiranjem specifičnih odnosa po pitanju kvalitete, u prvom dijelu rada ukazuje na nužnost koncentracije na dva aspekta upravljanja kvalitetom i to: a) na aspekt koji pretpostavlja izvanjsku operacionalizaciju sustava kroz praćenje interesa, i shodno definiranje vlastite politike kvalitete, karakterizirane
posebnošću i relativnošću glede "optimalnosti"; b) na aspekt koji kao podrška navedenog označava kodeks ponašanja, specifikaciju odgovornosti zaposlenika za određenu izvedbu aktivnosti u okviru zadatka, način na koji se ta izvedba olakšava i potiče, te stvara osjećaj
pripadnosti cjelini sustava. Kompleksnost problematike posebice dolazi do izražaja u drugom dijelu rada, gdje postaje razvidno da se konkurentnost u hotelskom poduzeću postiže realizacijom tražene kvalitete, efikasnijim upravljanjem ljudskim resursima, koji organizirani u stručno osposobljenim i kvalitetnim timovima, su spremni udovoljiti sve zahtjevnijim zadacima okruženja.
Keywords
kvaliteta; upravljanje; ljudski resurs; turistička okolina; hotelijerstvo
Hrčak ID:
222635
URI
Publication date:
11.12.2000.
Visits: 1.040 *