Skip to the main content

Review article

TURIZAM, IDENTITET I GLOBALIZACIJA

Darko Vlahović ; Udruga "Hrvatski turizam"


Full text: croatian pdf 294 Kb

page 91-104

downloads: 1.501

cite


Abstract

U radu se pokazuje kako je turizam u posljednja dva stoljeća prošao nekoliko evolutivnih faza, pretvarajući se u jedan od najuniverzalnijih fenomena modernoga vremena. Danas on označava pojavu velike prostorne mobilnosti, kao svojevrsno očitovanje novih potreba i načina provođenja dokolice urbanih ljudi izvan domicila. Suvremeni razvoj turizma zahtijeva povećanje fonda rekreacijskog prostora. U vezi s tim
proučavanje uzajamnog djelovanja turizma i okoliša traži uočavanje negativnosti u pojavi agresivnih oblika turizma iz kojih nastaju mnogovrsne teške posljedice. Hrvatska, zemlja iznimnih prirodnih vrijednosti obale i otoka, nema baš dobru perspektivu u očuvanju specifičnoga turističkog identiteta. Njoj je, zato, nužna preobrazba kroz sustavno promišljanje turističke politike i etičko reguliranje turizma. Opasnost "gubitka identiteta" zbog globalizacijskih pritisaka se smanjuje ako se razvoj turističke ponude sve više usmjerava po mjeri i ukusu domaćih ljudi i ako se djelotvornije radi na trajnoj zaštiti kvalitete i vrijednosti prirodnih i kulturnih dobara, oslanjajući se na načela i smjernice koje prikazuju i objavljuju svjetske relevantne organizacije u vezi s neagresivnim, održivim razvojem turizma.

Keywords

turistički fenomen; agresivni oblici turizma; etičko reguliranje turizma; zaštitne akcije

Hrčak ID:

222779

URI

https://hrcak.srce.hr/222779

Publication date:

2.6.2005.

Visits: 2.569 *