Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.17234/SocEkol.28.2.3

Komercijalizacija kulturne baštine u turizmu

Mauro Dujmović orcid id orcid.org/0000-0002-9302-7872 ; Fakultet ekonomije i turizma „Dr. Mijo Mirković“, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Preradovićeva 1/1, 52 100 Pula


Full text: croatian pdf 169 Kb

page 145-161

downloads: 1.921

cite


Abstract

U postmodernom društvu turizam postaje roba namijenjena potrošnji. Povijest, vrijeme i prostor, kao aspekti kulture, pretvaraju se u robu namijenjenu tržištu. U općoj merkantilizaciji stvarnosti, sve se vrednuje i prodaje kroz prizmu turizma. Kultura je institucionalizirana, kategorizirana i spremna za uporabu, a tradicije se uprizoruju i oživljavaju. Međutim, nisu sva komercijalna dobra i usluge koje povećavaju stopu nacionalnog bruto proizvoda, objektivno prikladna za pojedince, društvo i prirodu. Turizam bi komercijalizacijom i komodifikacijom kulture i načina života mogao uništiti autentičnost destinacija. Turizam mora, uz ekonomsku, imati i sadržajnu komponentu, onu koja će ljudima omogućiti produktivno, korisno, kulturno, sadržajno odmaranje; nešto što će im omogućiti afirmaciju njihovih stvaralačkih sposobnosti i interesa te unaprijediti ličnost. Zato je potrebno razvijati selektivne oblike turizma, tzv. turizam specijalnog interesa da bismo obogatili i oplemenili masovni turizam, proširili strukturu i produžili vremenski ciklus ponude.

Keywords

komercijalizacija; komodifikacija; turizam; turizam naslijeđa; turizam specijalnog interesa; masovni turizam; autentičnost

Hrčak ID:

224404

URI

https://hrcak.srce.hr/224404

Publication date:

27.8.2019.

Article data in other languages: english german

Visits: 4.228 *