Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32903/zs.64.2.4

Utjecaj glazbenog obrazovanja na razvoj djeteta

Tímea Szűcs ; Institute of Educational Studies and Cultural Management University of Debrecen Debrecen, Hungary


Full text: croatian pdf 9.649 Kb

page 65-65

downloads: 869

cite


Abstract

U međunarodnoj pedagoškoj literaturi (Bresler, Catterall, Chapleau, Iwanaga, Miksza) naglašava se važnost istraživanja povezanosti dječjeg socioekonomskog statusa, glazbenog obrazovanja i uspješnosti učenika. Takva istraživanja potvrđuju postojanje velikih razlika između školskog uspjeha učenika koji su uključeni u glazbene aktivnosti i onih koji to nisu, u korist učenika koji se bave glazbom. Polazište za analizu empirijskog istraživanja bila je osobna baza podataka: „Učenje glazbe u Mađarskoj 2017.“ Primijenjena je kvantitativna metoda, a sudionici su sami ispunjavali pisani upitnik.
Hipoteze:
1. Pretpostavljam da učenje glazbe može nadoknaditi socioekonomske nedostatke, što je vidljivo, između ostalog, u boljoj akademskoj uspješnosti i većoj motivaciji za učenje.
2. Pretpostavljam da djeca sudjeluju u glazbenim aktivnostima kako bi postigla društveno prihvaćanje, osim namjere da nauče svirati instrument.
Kako bismo testirali hipoteze o kompenzacijskom učinku učenja glazbe, nastojali smo vidjeti je li bolji akademski uspjeh prisutan i u slučaju djece roditelja s nižom razinom obrazovanja ili je akademski uspjeh učenika koji se bave glazbom bolji samo kod djece roditelja koji imaju višu razinu obrazovanja. Gledajući na rezultate s gledišta školskih predmeta, utvrđeno je da učenici koji se bave glazbom imaju veći uspjeh u svim predmetima, bez obzira na školski uspjeh roditelja.
U osnovnim umjetničkim školama zajedničko sviranje glazbe, bilo da se radi o komornoj glazbi, orkestralnoj ili zbornoj, dovodi do uspostavljanja posebne veze među članovima. Osjećaj pripadnosti zajednici pruža članovima podršku i osjećaj sigurnosti te djeluje kao sigurnosna mreža. Osim toga, poboljšanje nekoliko osobina ličnosti olakšano je životom u zajednici, npr. prihvaćanje vrijednosti i normi zajednice, uzajamna podrška i suradnja.

Keywords

osnovna umjetnička škola; glazbeno obrazovanje; socioekonomski status; učinak prijenosa

Hrčak ID:

226105

URI

https://hrcak.srce.hr/226105

Publication date:

28.12.2018.

Article data in other languages: english german

Visits: 3.110 *