Review article
Promišljanja o teorijama potrošačkog ponašanja
Mane Medić
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Abstract
Predviđanja tržišnih kretanja, koja čine nervni sustav svake prirode, od vitalnog su značaja za vođenje razvojne politike gospodarstvenih subjekata. Tržišna kretanja rezultat su potreba ljudi i iskazanih interesa (preferencija) u zadovoljavanju tih potreba. Prema tome, da bi se predvidjela tržišna kretanja, potrebno je razumjeti potrošačko ponašanje. Potrošačko se ponašanje temelji na racionalnom očekivanju, osjećaju korisnosti i preferencijama u zadovoljavanju potreba, što upućuje na zaključak da je osnova potrošačkog ponašanja neprekidna oportunitetna analiza.
Potrošačko odlučivanje za ili protiv neke alternative u zadovoljavanju potreba nužno se oslanja na različita mjerenja koristi (i zadovoljstva) i troškova (i napora). Izbor odgovarajućeg pristupa mora imati svoje teorijsko uporište, te se zbog toga u ovom radu identificiraju teorijske odrednice potrošačkog ponašanja.
Keywords
potrošačko ponašanje; tržišna kretanja; potrebe; teorija očekivanja;
Hrčak ID:
227591
URI
Publication date:
1.6.1998.
Visits: 1.816 *