Preliminary communication
Cijene - bitan čimbenik ponude i potražnje proizvoda i usluga
Šime Šunić
; Hotelijerski fakultet Opatija, Hrvatska
Abstract
Ciljevi određivanja cijena za svako poduzeće ili organizaciju morali bi proizlaziti iz razine planiranja gospodarske učinkovitosti. Ako poduzeća žele sačuvati ili povećati svoj udio u tržištu ili tržišnom segmentu, politika formiranja cijena će znatno doprinijeti ostvarivanju planiranih i postavljenih ciljeva.
U praksi i životu, poduzeća ili organizacije obično postavljaju ili planiraju više ciljeva, koji čine cjelovite marketing ciljeve. Međutim, ciljevi kod formiranja cijena proizvodima i uslugama temelje se na učinkovitosti, odnosno profitabilnosti prodaje i tržišnoj konkurentnosti. Zato se ciljevi u određivanju cijena proizvodima i uslugama moraju vrlo pažljivo i temeljito odrediti.
Pažljivo i temeljito formiranje cijena (prema tržišnim prilikama), omogućuje poduzećima ili organizacijama maksimalno ostvarivanje dobiti, odnosno profita. Zato ciljevi postavljanja, odnosno formiranja cijena proizvodima i uslugama, mogu se temeljiti na razini profita, opsegu prodaje proizvoda i usluga, te učinkovitom djelovanju konkurencije na tržištu. Strategija formiranja cijena upućuje poduzeća da vode i slijede strategiju ponašanja konkurencije pri formiranju i primjeni cijena za iste proizvode i usluge.
Keywords
cijene; ponuda i potražnja; proizvodi; usluge; dobit
Hrčak ID:
227985
URI
Publication date:
2.5.1994.
Visits: 1.648 *