Conference paper
Hrvatski radio i Hina
Zlatko Kuretić
Abstract
Radio se uvijek oslanjao na usluge agencijskog novinarstva. Posebice je važna
suradnja javnog radija i Hine. Obaviještenost Hininih novinara, njihov racionalan
i koncizan stil, koji doduše ne ističe osobnost novinara nego kuće, glavni
su čimbenici pouzdanosti informacija koje prenosimo iz Hininih servisa. I danas,
kao što je to bilo i ranijih godina, urednicima i voditeljima glavnih informativnih
emisija Hrvatskoga radija od osobite je vrijednosti Hinin pregled
agencijskih vijesti. Isto tako od iznimne su nam vrijednosti Hinine najave događaja
te tekstovi određenih specijaliziranih servisa, kao što je na primjer gospodarski
servis s mnogim korisnim informacijama upotrebljivima u različitim
radijskim emisijama.
Zbog svega toga, a i zbog mnogih drugih stvari koje su plod dnevne radijske
operative, mogao bih reći da su Hina i Hrvatski radio dobri partneri u sve važnijem
poslu, a to je obavještavanje javnosti o svemu za što ta javnost pokazuje
interes. Iskustvo mi govori da Hrvatska izvještajna novinska agencija danas
ne uživa onakvu ekskluzivnost u objavljivanju nekih važnih i najvažnijih
događaja kakvu je u bivšoj državi i u bivšem društveno-političkom sustavu
imala tadašnja državna agencija. Unatoč tomu, ne mislim da je to na štetu
autoriteta Hine, njezine vjerodostojnosti i njezina profesionalnog ugleda. Dapače,
u uvjetima tržišne ekonomije, Hina funkcionira kao otvorena agencija s
novinarima koji uspješno izbjegavaju zamku podmetanja (i) svojih političkih i
svjetonazorskih stajališta kao sastavnog dijela relevantnih činjenica. Mudro
izbjegavanje nadmudrivanja s javnošću možda je i najvažniji čimbenik vjerodostojnosti
Hine.
Keywords
javni radio; Hrvatski radio; partnerstvo; novinarska vjerodostojnost; uvjeti tržišnoga gospodarstva
Hrčak ID:
22975
URI
Publication date:
20.6.2006.
Visits: 2.274 *