Conference paper
Uloga novinske agencije u internetskom novinarstvu
Đivo Đurović
Abstract
U Hrvatskoj postoji razmjerno malo relevantnih news portala – tri klasična
(opća – Iskon, T-Portal i Index) i jedan portal dnevnog lista (Večernji list –
online funkcionira prema drugim zakonitostima i u drukčijim uvjetima). Iskon
kao najposjećeniji portal na hrvatskome jeziku ima svaki dan oko 140 tisuća
jedinstvenih posjetitelja. Mjesečno na Iskonove stranice dođe oko 950 tisuća
posjetitelja, što znači da gotovo svi koji se u Hrvatskoj koriste internetom barem
jedanput na mjesec čitaju Iskonove stranice. Prema posljednjem istraživanju
provedenom krajem 2003., gotovo dvije trećine posjetitelja su osobe
mlađe od 35 godina. Ako želi njihov klik, internetski portal mora profilacijom
sadržaja zadovoljiti njihove interese. Priroda internetskoga portala kao medija
znatno je drukčija od one kakvu imaju lokalne radijske postaje ili redakcije
nekih tjednika, s kojima bi se – prema brojnosti redakcije – mogli mjeriti.
Prema ritmu objavljivanja, potrebi za aktualnošću i brzinom, portali su najsličniji
novinskim agencijama, tako da je isključen čak i ritam jednoga ili dva
dnevna izdanja (kao u novinama), a kamoli tjedni ritam.
Ono što stvara razliku u kvaliteti među portalima jest umješnost prilagodbe
agencijskih vijesti širokoj publici. Kao klasična agencija, Hina svoje tekstove
u pravilu namjenjuje novinarima, koji se agencijskom vijesti dalje koriste kao
izvorom ili temeljem za svoju vijest, prilog, kompilaciju ili istraživanje. Kako
se od agencije i ne traži da nužno piše za krajnjeg korisnika, upravo je urednička
oprema, prerada i način prezentacije izvorno agencijske vijesti na portalima
ono što – u nemogućnosti da sami imaju preveliku produkciju – čini razliku
među portalima.
Keywords
Hrčak ID:
22978
URI
Publication date:
20.6.2006.
Visits: 2.661 *