Skip to the main content

Conference paper

Hina i nevladine organizacije- iskustva i izazovi

Suzana Jašić


Full text: croatian pdf 128 Kb

page 141-145

downloads: 816

cite


Abstract

Civilno društvo u Hrvatskoj sve je dinamičnije, a njegova prepoznatljivost,
utjecaj i javna potpora znatno ovise o medijskom praćenju tih aktivnosti. Kako
su te aktivnosti usmjerene na opće dobro, na zaštitu i promociju društvenih
vrijednosti, a često su i korektiv vlasti, one postaju sve važnije i ravnopravnije
klasičnim izvorima vijesti iz politike, to jest političkih institucija.
No, postavlja se pitanje u kojoj mjeri mediji doista prepoznaju važnost djelovanja
nevladinih organizacija te koliko prostora posvećuju promociji tih vrijednosti.
Naime, mnogo medija u Hrvatskoj tržišno je orijentiran i pozornost
svojih korisnika pokušavaju privući zabavnim sadržajima, tekstovima o poznatim
osobama, skandalima (tzv. infotainment).
Zato javni mediji – Hina i Hrvatska radiotelevizija – imaju ključnu ulogu u
izvještavanju javnosti i praćenju svih društveno relevantnih događaja, inicijativa
i trendova, nevezano iz kojega područja dolaze.
Naravno, proces međusobnog prepoznavanja i komunikacije medija s nevladinim
organizacijama obostran je i često se događa da su i jedna i druga strana
nezadovoljne – nevladine organizacije načinom praćenja i količinom prostora
u medijima, a mediji nedovoljnim poznavanjem načina rada s medijima i mnoštvom
informacija koje ponekad nisu toliko važne.
Hina je, u skladu s vlastitim razvojem i napretkom u demokratizaciji Hrvatske
te dinamici društvenih događaja, posljednjih nekoliko godina učinila pomak u
odnosu prema nevladinim organizacijama, prepoznavajući ih kao važne korisnike.
Hina kao javni medij ima poziciju u kojoj može hrabro predvoditi ostale medije
u prepoznavanju i vrjednovanju zadaće koju nevladine organizacije i inicijative
imaju u svakom demokratskom društvu.

Keywords

civilno društvo; nevladine organizacije; mediji

Hrčak ID:

22979

URI

https://hrcak.srce.hr/22979

Publication date:

20.6.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 2.134 *