Skip to the main content

Review article

Selfi: Fenomen predstavljanja lažnogselfa nasuprot pravom selfu u suvremenoj medijskoj komunikaciji

Mia Janković Shentser orcid id orcid.org/0000-0001-9435-1861 ; Hart, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 54 Kb

page 52-52

downloads: 371

cite

Full text: english pdf 179 Kb

page 51-70

downloads: 716

cite


Abstract

Rad se bavi istraživanjem /selfa/ kroz društveni fenomen “selfija” kao načina komunikacije na socijalnim mrežama, pretpostavljajući reprezentaciju /lažnog selfa/ u ovom obliku samo-reprezentacije. Ovaj fenomen uključuje fotografiranje i objavljivanje “selfija” na društvenim mrežama, kako bi osoba postala vidljiva i dostupna javnosti,
na taj način hraneći samopouzdanje i narcizam i takva bila na raspolaganju kritičnom oku javnosti, koja je zatim kupuje ili prodaje u valuti “lajkova”.
/Selfi/je zanimljiv fenomen autoportreta u eri nove tehnologije koji služi i podizanju samosvijesti i samopouzdanja, međutim u njemu se ogledaju i društveni problemi.
Praksa selfija postaje platforma za pojačavanje poremećaja ličnosti i ovisnosti o izradi /selfija/ i povratnim informacijama sa društvenih mreža (lajkovima i pozitivnim komentarima). Selfi je uzrok nesretnih slučajeva sa fatalnim posljedicama (širom svijeta, pa i u Hrvatskoj), a u SAD-u je zabilježen porast od 10% u učestalosti plastičnih operacija lica.
S druge strane upotreba /selfija/ je svrhovitija u manjinskim populacijama, kao što su to LGBT zajednica (Lang, 2013) i druge manjinske skupine, prema etnicitetu emocionalnom ili mentalnom stanju, kojima služi kao potvrda, način identifikacije, dokaz postojanja i pripadnosti. Slično tome, feministkinje koriste selfie kao poruku u
kojoj je žena i manifest i subjekt.
Mijenjajući urbani krajolik izlaganjem selfija pod utjecajem pop-kulture, namještene slike, na kojoj nam se čini da izgledamo bolje, suvišno je pitanje prikazuje li selfi naše istinsko JA ili pozu za javnost!

Keywords

lažni self; pravi self; selfi; pop kultura

Hrčak ID:

233281

URI

https://hrcak.srce.hr/233281

Publication date:

23.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.702 *