Review article
Selfi: Fenomen predstavljanja lažnogselfa nasuprot pravom selfu u suvremenoj medijskoj komunikaciji
Mia Janković Shentser
orcid.org/0000-0001-9435-1861
; Hart, Zagreb, Croatia
Abstract
Rad se bavi istraživanjem /selfa/ kroz društveni fenomen “selfija” kao načina komunikacije na socijalnim mrežama, pretpostavljajući reprezentaciju /lažnog selfa/ u ovom obliku samo-reprezentacije. Ovaj fenomen uključuje fotografiranje i objavljivanje “selfija” na društvenim mrežama, kako bi osoba postala vidljiva i dostupna javnosti,
na taj način hraneći samopouzdanje i narcizam i takva bila na raspolaganju kritičnom oku javnosti, koja je zatim kupuje ili prodaje u valuti “lajkova”.
/Selfi/je zanimljiv fenomen autoportreta u eri nove tehnologije koji služi i podizanju samosvijesti i samopouzdanja, međutim u njemu se ogledaju i društveni problemi.
Praksa selfija postaje platforma za pojačavanje poremećaja ličnosti i ovisnosti o izradi /selfija/ i povratnim informacijama sa društvenih mreža (lajkovima i pozitivnim komentarima). Selfi je uzrok nesretnih slučajeva sa fatalnim posljedicama (širom svijeta, pa i u Hrvatskoj), a u SAD-u je zabilježen porast od 10% u učestalosti plastičnih operacija lica.
S druge strane upotreba /selfija/ je svrhovitija u manjinskim populacijama, kao što su to LGBT zajednica (Lang, 2013) i druge manjinske skupine, prema etnicitetu emocionalnom ili mentalnom stanju, kojima služi kao potvrda, način identifikacije, dokaz postojanja i pripadnosti. Slično tome, feministkinje koriste selfie kao poruku u
kojoj je žena i manifest i subjekt.
Mijenjajući urbani krajolik izlaganjem selfija pod utjecajem pop-kulture, namještene slike, na kojoj nam se čini da izgledamo bolje, suvišno je pitanje prikazuje li selfi naše istinsko JA ili pozu za javnost!
Keywords
lažni self; pravi self; selfi; pop kultura
Hrčak ID:
233281
URI
Publication date:
23.12.2019.
Visits: 2.702 *