Skip to the main content

Professional paper

Hrvatska televizija u transformaciji prema modelu javne televizije – iluzija ili realnost?

Hrvoje Šalković


Full text: croatian pdf 295 Kb

page 19-39

downloads: 1.927

cite


Abstract

Model javne televizije nacionalno je strukturiran model formiran početkom
dvadesetog stoljeća s ciljem prezentiranja i prenošenja najviše razine ljudskog znanja
koja će demokratski predstavljati ujedinjeni glas nacije. Model javne televizije je model
namijenjen služenju javnosti. Zamišljen je kao kolektor različitih gledišta i interesa
koji egzistiraju unutar zajednice. Štoviše, kao osjetljivi senzor koji će znati prepoznati
različitost aspiracija publike, te koji će znati kvalitetno odgovoriti na različitost spektra
interesa.
Ovaj je tekst namijenjen analiziranju problema koje Hrvatska televizija susreće u
svojem pokušaju transformacije ka instituciji koja će svoje djelovanje podrediti zakonitostima
funkcioniranja modela javne televizije. Problem transformacije sagledan je
kroz prizmu povijesnog naslijeđa. Stoga je djelovanje Hrvatske televizije analizirano
tri faze: komunističku, u kojoj je HTV predstavljao negativnu refleksiju modela javne
televizije; fazu nacional-autokracije, u kojoj, u okruženju umjereno promijenjenih
metoda, ali bitno promijenjenog političkog predznaka, HTV nije načinio bitniji pomak
prema udaljavnju od negativne refleksije modela javne televizije; kroz novu fazu koja
je uslijedila nakon općih parlamentarnih izbora, 3. siječnja 2000. te korjenitih promjena
strukture vlasti, fazu koja je donijela nagovještaj promjena. Međutim, bilo bi
iluzorno očekivati nagle promjene. Trodijelnom kronološkom analizom, ovaj rad donosi
prosudbu mogućnosti transformacije HTV-a ka modelu javne televizije.
Iako Hrvatska televizija i Hrvatski radio čine cjelinu (Hrvatska radiotelevizija),
zbog specifičnosti namjene ovog rada, Hrvatska televizija bit će analizirana kao nezavisna
cjelina.

Keywords

javna televizija; Hrvatska televizija

Hrčak ID:

23371

URI

https://hrcak.srce.hr/23371

Publication date:

20.5.2000.

Article data in other languages: english

Visits: 3.739 *