Skip to the main content

Preliminary communication

RIZIČNA PONAŠANJA UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA I DOŽIVLJAJ KVALITETE RAZREDNO-NASTAVNOG OZRAČJA

Dejana Bouillet orcid id orcid.org/0000-0002-0486-3378 ; Insititut za društvena istraživanja u Zagrebu
Meliha Bijedić ; Univerzitet u Tuzli


Full text: croatian pdf 124 Kb

page 113-132

downloads: 3.600

cite


Abstract

U ovom se radu provjerava hipoteza kako je doživljaj kvalitete
razredno-nastavnog ozračja statistički značajno ovisan o razini rizičnosti ponašanja učenika. Pretpostavili smo da učenici koji manifestiraju ponašanja višega rizika razredno-nastavno ozračje doživljavaju manje kvalitetnim. Hipoteza se provjerava na podacima prikupljenim na uzorku od 630 učenika srednjih škola u Tuzli. Ti su ispitanici razvrstani u tri skupine, prema razini rizičnosti njihova ponašanja. Na tim je skupinama ispitanika izvršena analiza varijanci
u odnosu na ljestvicu razredno-nastavnog ozračja. Rezultati su pokazali da učenici različitih razina rizičnosti ponašanja različito doživljavaju sve važnije komponente razredno-nastavnog ozračja (jasnoća pravila ponašanja, razina discipliniranosti u razredu, dosljednost u sankcioniranju kršenja školskih pravila, kvaliteta odnosa među učenicima, kvaliteta odnosa između nastavnika i
učenika te prostorija u kojima se obrazovni proces odvija). Zaključno, autorice upućuju na potrebu intenziviranja stručnoga rada s učenicima rizičnoga ponašanja u srednjim školama, u svrhu podizanja kvalitete socijalne integracije tih učenika u školsko okruženje, što bi urodilo višestrukim pozitivnim učincima (prevencija poremećaja u ponašanju, smanjivanje disciplinskih problema u školama i dr.).

Keywords

rizična ponašanja; razredno-nastavno ozračje, srednje škole

Hrčak ID:

23548

URI

https://hrcak.srce.hr/23548

Publication date:

20.11.2007.

Article data in other languages: english

Visits: 5.961 *